Nyt voi olla että kompastun näppäryyteenii, pilkka osuu omaan nilkkaan + kaikki muut kliseet joita ei voi muistaa.

Ensinnäkin en pysty olemaan shoppaamatta lankaa. Tämä on oikeastaan eka kerta elämässäni kun olen näin pahassa jamassa. Osaksi siihen vaikuttaa se että on ollut kroonisesti vähän paha mieli -> on lupa ostaa jotain kivaa.

Sitten kun niistä kaikista arvolangoista (heh, tarkoittaen että ostinpa nyt kerän 7 Veljestä vs. ostinpa nyt maailmalta 10 vyyhtiä Rowanspunia) pitäisi ihan oikeasti aikuisen järjen (joo sellainen vierailee joskus meillä) ja kansantaloudellisten laskelmien (Ihana Mies on megahyvä näissä, joskus kyllästyn jo aamiaisaikaan) saada valmista aikaan. No kyllä mä työt valmiiksi saan jos tsemppaan. Mutta kun niitten pitäisi olla just mun tomumajalle - tai sen jolle työ valmistuu - sopivia. Mikään ei ole turhauttavampaa kuin saada valmiiksi ihkupihku paita ja huomata että se ei istu hyvin. Pöh, istua tässä merkityksessä on musta hirveän hassu sana siirrytään finglantiin, siellä on sopiva sana fit.

Jaa miksi just nyt pohdin tämmöisiä? Siksi varmaankin että mua muutamia vaatekokoja pienemmän siskoni Tubeyn puolikas vaikuttaisi aivan sopivalle _mulle_. Hän ei tiedä saavansa lahjaksi Tubeyta joten en ole päässyt asiaa koklaamaan vielä hänen kannaltaan. Nyt en tiedä mitä tekis. Itse asiassa aloin pohtia tätä seikkaa Carrieoken blogin perusteella - siellä oli Tubey koossa XS mun silmiini S/M-kokoisen ihmisen päällä. Että oisko mun pitänyt tehdä siskollekin sitten XS???? Ja kun teen sen alpakasta kaksinkertaisena niin huomasin tuossa että ei siitäkään varsinaisesti ilmainen tule (niin kuin en siis olettanutkaan jnejnejne mutta viittaan vaan tuonne ylempään raharuikutukseen)... No siis vartalo-osa ei ole vielä valmis ja sehän eniten mukautuu päällä joten mitä mä oikeestaan ruikutan. Tubeyn taival jatkukoon.

Toi edellinen kappale oli muuten turha sen voi hypätä yli ;). Kannattaa kertoa jälkikäteen.

Koskapa kamerassa ei vieläkään ole mitään kivaa niin haikaillaan sitten kesän lämpöä. Hepparouva nauttii.

32784.jpg

Ylähuulen pituus suhteessa alahuuleen kertonee miten gutaa tekee piehtarointi liikunnan jälkeen lämpimässä hiekassa. Kuvan on ottanut blogihepan hoitaja ja blogihepan omistajan uskollinen ystävä J-persoona :).

Kultaisen kudinpuikon tulokset on pätkittäin saatu koko Blogistanin tietoisuuteen. Loistavat valinnat joka kategoriassa!!! Mulle kävi niin että äänestin heti silloin aluksi...ööö...oliko se sitten joulukuun alkua ja olin aika harjaantumaton blogilukija silloin. Omaani olen alkanut pitää syyskuussa ja muutaman kuukauden sitä ennen olen lueskellut niitä eniten näkyvillä olevia blogeja. Oikeastaan vasta joulukuun loputtomien saikkareitten aikaan opin "tuntemaan" mitkä blogit on mun mieleen eniten. Ennen luin suosikkini järjestyksessä Blogilistalta. Nykyään on ihan pakko klikkailla ensin ne joista eniten pitää :). Siksi olisi varmasti viimeisenä päivänä äänestänyt osittain toisin. tai no oikeastaan, sanottakoon ääneen että en aluksimeinannut osannut ollenkaan valita visuaalisesti viehättävintä blogia mutta ennen tulosten julkistamista tiesin jo mikä tulee voittamaan :)). Samoin Susannan loistavaan päivittäishuumoriin olen tarkemmin tutustunut vasta jälkeenpäin. Mutta vaalisalaisuudet pitäköön...

Sitten mulla on vieläkin tunnustuksia. Selasin elämäni ensimmäisen kerran Stich'n Bitch -kirjaa keskiviikkona!!!! Ajatelkaa että olen selvinnyt tähän asti siihen kajoamatta. Mietin kyllä kovasti miksi "paatuneet" neulojat ovat hankkineet sitä niin paljon - eikös se on vaan oppikirja. Ehei Mariseni, siellä oli hauskoja ohjeita!!! Ja itse oppi oli hyvin kivasti esillä. Eräs työkaverini (väitän että minä olen tartuttanut häneen neuleinnostuksen) toi kirjan töihin kun hän teki sieltä pirupipoa. Lueskelin kirjaa vähän tauolla ja suosittelin oitis parille muulle työkaverille jotka ovat innostuneet neulomaan. Toinen puhuu sujuvasti sekaisin ompelemisesta ja lankarullista :)) vaikka koko ajan keskustellaan neulomisesta ja toinen ilmoitti päätelleensä kaulahuivin vähän hassusti. No kävi ilmi että vähän oli kovin lievä sana. Molemmat ovat nyt innostuneet kirjasta (selasivat sitä myös) ja toinen on jo ostanut ja toinen ei Cittarista löytänyt joten kaksi uutta ihmistä on tartutettu neulemaailman hauskuuksiin.

Mutta myös mä päätin hankkia kirjan. Ja otin siitä vähän osviittaa kissapipoon. Kenen blogissa mahtoikaan olla linkki toisenlaisen kissapipon ohjeeseen???? Se miellytti mua hirveästi mutta en ottanut tietty bookmarkeihin. Ja tuskin saan vastausta tätäkään kautta koska en usko että tätä tajunnanvirtaa on jaksanut kukaan lukea ;).

Blogiheppa villinä ja vapaana photo by se-sama-persoona

32783.jpg

M