Yksi tyyppi sammui kuin saunalyhty...tosin sohvalle sellasessa kreikkalainen jumala poseeraa -asennossa :D. Nauroin hänet sänkyyn nukkumaan sillä verukkeella että saattaa aamulla sattua Juhaa leukaan ja vähän muuallekin.

Nyt mua ei sitten nukuta joten blogihöpisemään. Huomasin että mun postaukset on ihan kuvattomia pitkältä ajalta :/, se on tyhmää. Nyt ei kumminkaan saa enää tämän hetken tekeleistä kuvia että ehkä kuvaan huomenna ja laitan jälkikäteen kuvia postaukseen.

Marjut innostui muistelemaan suomalaista neuleblogihistoriaa saatuaan kunniakkaan maininnan Kultaisessa kudinpuikossa. Onnea! Ja oikeaan osoitteeseen meni maininta. Hän sai mut muisteloillaan kanssa kaihoisalle tuulelle ja kaipaamaan muutamaa blogia. Erityisesti voisin mainita Pian blogin, se oli ihan lemppareitani. Piaa ajattelen muutenkin suurella lämmöllä koska hänen suunnittelemansa kirjoneuleen neuloin oitis ekasta Ullasta! Ihme muuten etten ole kuvannut sitä tuonne galleriaan koska se on ihan lemppareitani.

Muun muassa Pura Lanan kaima ja Outi ovat iskeneet silmänsä Modassa neulesuunnittelijan päällä olevaan raitaneuleeseen. Minä myös. Rowanin lehdessä numero 38 oli samantyyppinen neule ihan kerros kerrokselta ohjeineen. Tekisi kovasti mieli toteuttaa ainakin sinne päin. Jos ottaisi peruslähtökohdaksi Novitan Woolin (värikartta on siellä jossain muitten seassa :)...mutta ehkä huono idea) tai Sandnesin Smartin tai Anti Tickle merinon (taidan päätyä viimeiseen) niin varmasti lankoja vastaavilla ominaisuuksilla löytyisi paikkaamaan mahdollisesti puuttuvia värejä... No joka tapauksessa kuvassa värit näyttävät aika räikeille jnejnejne.

33180.jpg33179.jpg

Vasemmalla malli Tibetan Rowanin lehdestä 38. Oikealla toinen himojeni kohde River samasta lehdestä. Siihen on jo ostettu Kidsilk Hazea värinä Liquer! Kuvatkin on muuten peräisin Rowanin lehdestä...

Joo, arvatkaa vaan mietinkö että pitäiskö k-u-m-m-i-n-k-i-n käydä maanantaina Menitasta hakemassa Kidsilk Hazea Smoken värisenä...siellä nimittäin oli sitä. Ja sit tulis River oikean värisenä toteutettua... Liquerista voi tehdä toisen ;) tai vaikka jonkun muun huivintms... Onkohan Menitan Outletissa Rowania??? Sinne ehtisin bussilla ennen kuin pitää lähteä himatsuun.

Angelyarns muisti mua sähköpostilla n. viikko tiedustelujeni jälkeen. Kiittivät kärsivällisyydestäni (!) ja totesivat nyt ekan kerran että ei oo eikä tuu...kun tajusin suoraan kysyä. No mä ajattelin shopata sillä rahalla sitten vaikka Rowanin edellisen lehden ja jotain muuta. Mutta ihan tosi...lokakuun alusta asti olen odottanut ja miksi pitää "varmana nakkina" myynnissä sellaisia lehtiä joita eivät tod.näk. saa. En uskaltanut silloin muutama viikko sitten tilata heiltä tuota Kidsilk Hazea ja Rowanin lehteä...vaan surffasin Cucumberpatchiin! Ehkä olen naurettava mutta jotenkin ensivaikutelma jäi voimaan ja mietin että entä jos joudun odottamaan Riverin mallia ja lankoja kuukausikaupalla... Kaikkein paras juttu oli että aiemmin sanoivat että voin vaihtaa tilaukseni jos haluan mutta nyt että voivat lähettää talvi 05/06 Vogue Knittingin. No joo kiitos kädenojennuksesta mutta se mulla sitten onkin jo :/.

Jostain blogista just luin että tuossa samaisessa uudessa Voguessa oli paljon toteutettavaa. Hassua koska mä en löytänyt yhtää mua ensiselailulla tyrmäävää mallia. Mutta mä olen tunnetusti hidas lämpeämään uudelle...ja toki makuja on niin monta kuin ihmisiäkin. Silti blondia jaksaa hämmästyttää että joku löytää ja mä en :D!

No johan höpisin...lopuksi haluan vielä osallistua kaikkialla kiertelevään meemiin (yleensä en jaksa vastailla sellaisiin missä on monia kysymyksiä mutta tää oli mun mielestä hauska). Minä nappasin sen toiselta kaimaltani Marin omat käsityöt -blogista

1. Julkaise omassa blogissasi koko lista yhdessä näiden ohjeiden kanssa.
2. Lihavoi ne väitteet, jotka ovat voimassa sinun kohdallasi.
3. Lisää loppuun väite, joka pätee sinuun.
4. Seuraavan osallistujan löydät tämän kirjoituksen kommenttilaatikosta (eli siis ekana ehtinyt saa luvan vastata).


1. Punainen on lempivärini.
2. Omistan auton.
3. Minulla on kissa.
4. Seuraan Emmerdalea.
5. Kykenen juomaan litran appelsiinimehua 15 minuutissa.
6. Sain töitä!
7. Conan O´Brien ärsyttää minua.
8. Olen aamu-uninen.
9. Rakastan suklaata ja salmiakkia.
10. Havukasvit ovat kauniita.
11. En osaa rullaluistella.
12. Näen kummallisia unia.
13. Vihreä on lempivärini.
14. Leivon usein pannukakkuja.
15. Olen laulanut karaokea.
16. Käytän julkisia liikennevälineitä.
17. En voi sietää verilettuja.
18. Pidän Kotiteollisuudesta.
19. Minulla on silmälasit.
20. Olen huulirasva-addikti
21. Minulla on koira/koiria.
22. Haluan superhyperjättisuuren perheen.
23. Rakastan lomakkeiden täyttämistä.

Seuraava potilas vaan vuoroon :). Halusin itse asiassa vastata koko meemiin siksi että en siedä Conania ja esim. työpaikalla MUT leimattiin omituiseksi. Ja ihan disclaimerina...kannatan julkista liikennettä mycketpaljon mutta mulla ei ole siihen juurikaan tarvetta. Fillarilla ja kävellen hoituu paljon ja sit ne muut matkat on useimmiten hankalia järjestää joukkoliikenteellä.

Nyt sammuu lamppu. Se viimeinenkin

- Saamari

PS Kiitos sille ihmiselle joka äänesti blogiani kudinpuikossa :)). Se yksi ääni oli kullan arvoinen ja sai kroonisesti hyvälle mielelle...