Ihana viikonloppu takana, korkattiin kevään purjehduskausi <3 ihanaa. Mä olen usein lukenut Kristiinan juttuja Kaunissaaresta mutta vasta lauantaina huomasin että kun lähdetään itään päin niin purjehdimme siitä aina ohi. Tuntuu kuin olisi tavannut vanhan tutun. Menomatka oli kyllä enemmänkin koneella ajamista mutta takaisin päästiin vähän purjehtimaankin :)). No kivaa oli toki silti, saunoa ja safkata saaressa. Lisäksi veneessä nukkuu maailman parhaiten

Ei et ole saapunut "Sailing for Dummies" -blogiin. Olen vaan hurjan innoissani taas kauden alettua. Jos etsit vain käsityöjuttuja niin niitä löytyy postauksen perältä :).

151083375_2477884939_m.jpg

Päivän touhuaminen mereellä ja saunominen ja hyvä ruoka ja punkku saa ihmisen ihan tajunnan rajamaille. Mulla tätä lisäsi vielä se että olen aikamoisen syyntakeettoman oloinen ja lisäksi kokematon purjehtija ja mulla on _paljon_ vastuullisia tehtäviä veneessä. Selvisin talvitauon jälkeen hienosti ja mut palkittiin mm. sillä että sain ajaan (valmiiden reittipisteiden perusteella toki) sumussa sen aikaa ihan yksin (siis toki tilanne tarkastettiin 5 minuutin välein :) kun Ihana Mies laittoi lounasta kajuutassa.

Sumu oli kyllä aika hurja kaveri kun näkyvyys oli n. 400 m pahimmillaan. Vertailuna voi sanoa että olen kuullut että Helsingistä voi nähdä kirkkaalla ilmalla Tallinnaan (joku 60-70 km). Ihana Mies on hyvin kokenut ja taitava purjehtija joten meillä ei ollut huolta - ei kai oltaisi muuten reissua jatkettukaan. Sen sijaan muutama muu vene saatiin peräämme kun he olivat ilmeisesti eksyneet väylältä sumussa ja eivät luottaneet omiin navigointitaitoihinsa tms.

Saaressa ei sen sijaan oltu vielä valmistauduttu kauteen täysin koska mm. poijut lekottelivat vielä rannalla. Se ei haitannut ja itse asiassa antoi mulle aikaa keskittyä osaa VastuuAlueistani kerralla koska mun tehtäväni olisi ollut napata meille poiju. Ankkuri sen sijaan ei kuulu mun tehtäviin :)).

Mä mietin miten ratkaista käsityöburnis. Mielestäni löysinkin toimivan parantumisohjelman. Toki se tietää saa valitusta pankkitilin saldolta... Mun ratkaisukeinoni on Novita.  Palaan sinne mistä lähdinkin. Eli suomeksi sanottuna ostin Lauttasaaren Novitalta kassillisen lankaa :D. Enimmäkseen Samosta. Mä olen nyt jotenkin tykästynyt siihen näitten kesätilpehöörien kanssa - siis kasseja ja virkattuja huiveja jne. Nyt koitan sitä paitalankana. Mulla on syreenin liilaa itselleni ja poistovärinä olevaa tummaa beigeä Ihanalle Miehelle. Lisäksi ostin kokeeksi Suvi-lankaa uuden Modan vihreää/limeä paloista virkattua kolmiohuivia varten. Suvissa on sellainen selkeästi enemmän vihreä kuin Lime sävy.

Liilasta Samoksesta tulee mulle

151059598_e4a1a76511_m.jpg

Mä olen kesän alkaessa jotenkin hurahtanut pastelliväreihin ja kun turkoosista on jo tehty erinäisiä piip (piip = accessories suomeksi ;) niin päätin koitta minkälainen tulee liilasta. Plussana on että olen tosi vaalea, tuo liila pukee mua ja mulla on paljon mustia vaatteita kesälläkin mm. housut ja toppi voivat olla molemmat mustat joten syreeni piristää... Miinuksena on se että en ehkä jaksa hokea noita plussia neulomisen aikana vaan totean että liian Barbien oksua mulle. Toivottavasti plussat voittaa koska mun mielestäni lanka on hurjan kauniin väristä.

151082030_fd205a07d0_m.jpg

About jokainen varmaan tietää minkä värisiä noitten lankojen kuuluisi olla kun ovat kerran Samosta...

Kasseista puuttuu vielä remeleitten kiinnitys ja pari kukkaa kyljestä.

Tuo on siis se sama malli jota varten vahtasin ja märehdin sitä farkkuväriä :). Päädyin kuitenkin tekemään farkuista kassin ja teen niitten seuraksi kesälapaset aikaisten aamujen tai myöhäisten iltojen pyöräilyä varten. Sitä jää senkin jälkeen muutama kerä mutta niillekin alkaa hahmottua käyttötarkoitus.

Siitä poistobeigestä tulee paita Ihanalle Miehelle. Aion käyttää samaa mallia ja palmikkokuviota kuin uudessa Modassa poikien neuleessa. Se on vaan Mandarin Classicista tehty ja koot taisivat loppua 128 cm mutta näen jo sieluni silmin miten se on täydellinen paita miehekkeelle. (Täytyy skannata kuva tähän mutta mä en tule toimeen Ihanan Miehen skannerin kanssa joten se saa odottaa.)

151082032_40e4aa2ca3_m.jpg

Lierihattu-to-be...lehmus-Samosta.

Nyt täytyy vaan enää jänskätä miten Samos käyttäytyy paitana. Mä en ole mikään 100% antitekokuidut -ihminen mutta totta on että se on  kerältä purettaessa hirveän sähköistä ja huonosti käyttäytyvää. Toisaalta olen koko Samoksen olemassaolon ajan tykännyt tehdä siitä juttuja ja käyttää niitä kanssa.

M Samoksineen vaikenee tällä erää...

PS Päivi, sori että kestää...olen laiska ja tyhmä ja saamaton :D.